Κριτικός λόγος εναντίον της δημοκρατίας

Παναγιώτης Λ. Παπαγαρυφάλλου

Σε τούτο το «αντιδημοκρατικό» και «αντιδημοφιλές» έργο θα επιχειρήσω ν’ αναδείξω την δυναστική κα αντιανθρώπινη λειτουργία του τριπτύχου: Εξουσία – Πολιτική – Πολιτικοί. Πρόκειται για ένα ιστορικό – κοινωνικοπολιτικό αμάλγαμα, το οποίο συνιστά τον κύριο παράγοντα της ανελευθερίας του ανθρώπινου γένους και παράγοντα κοινωνικής δυσαρμονίας, παρά το γεγονός ότι χιλιάδες χρόνια αυτό το θεώρησε ως παράγοντα κοινωνικής προόδου και σταθερότητας. Για την απόδειξη αυτού του εκ πρώτης όψεως παράξενου φαινομένου, προσκομίζω ιστορικά, πολιτικά και κοινωνικά στοιχεία, τα οποία ανατρέχουν από την προϊστορία των πρωτόγονων κοινωνιών, οι οποίες ζούσαν αρμονικά, χωρίς το κράτος, χωρίς την εξουσία, χωρίς την πολιτική και χωρίς τους πολιτικούς.

Ήταν αυτή η εποχή της κοινωνικής αρμονίας στην οποία οι άνθρωποι καλλιεργούσαν από κοινού τη γη, κυνηγούσαν ομαδικά, και συνέλεγαν ομαδικά την τροφή τους, μοιράζοντάς την δίκαια μεταξύ τους.

Ήταν τότε, που οι άνθρωποι συναποφάσιζαν από κοινού. Στην πορεία του χρόνου, οι κοινωνίες των ανθρώπων διαφοροποιούνται, πηγαίνοντας στην εποχή της μητριαρχίας και της γενοκρατικής κοινωνίας, όπου κάνει την εμφάνισή του ο «αρχηγός» – γενάρχης, του οποίου η γνώμη μετρά περισσότερο από τα μέλη του γένους, το οποίο περνά στην εποχή των βασιλιάδων, στους οποίους ανήκει ο πρώτος λόγος. Την εποχή αυτή αρχίζει στον ελληνικό χώρο να λειτουργεί ο θεσμός της «Αγοράς» και του «Δήμου», όπου εμφανίζονται οι Λαϊκές Συνελεύσεις, οι οποίες, στην εποχή του Τρωϊκού Πολέμου και της Ομηρικής εποχής, μπορούσαν να συναποφασίζουν και να τροποποιούν τις αποφάσεις των βασιλέων «ηχή θεσπεσίη» -με δυνατή φωνή– λέει ο Όμηρος.

Στην πορεία του χρόνου και των σημειουμένων κοινωνικών εξελίξεων, η Ελλάδα –και κοντά σ’ αυτή και η ανθρωπότητα- φτάνει στην ίδρυση της πρώτης δημοκρατίας του κόσμου, με την παγκοσμίου σημασίας διοικητική μεταρρύθμιση του δημοτικού συστήματος της Αττικής, το 508 π.Χ. από τον Κλεισθένη τον Αθηναίο.

Οι γενοκρατικές κοινωνίες διασπώνται και τη θέση τους τις διαδέχεται το Πρώτο Κράτος του κόσμου, το οποίο μιμήθηκε η ανθρωπότητα.

Με το Κράτος της Αθηναϊκής Δημοκρατίας αναδύεται και η οργανωμένη εξουσία και μαζί μ’ αυτή η πολιτική και το σύμφυτο στοιχείο της: Οι πολιτικοί, που θα αποτελέσουν τον καμβά της Ιστορίας, γύρω από τον οποίο και μέσα στον οποίο, πλέκονται οι δυστυχίες του ανθρωπίνου γένους.

ISBN: 978-618-5504-21-2

17×24 σελ. 235

Ενδεικτική τιμή 14 ευρώ

Κοινοποιήση

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *